15 Ocak 2013 Salı

                                                         
                                                                      KÜLAH KEK


Bu külahta keki çook uzun zaman önce görmüştüm ama ilk kimde inanın hatırlamıyorum.Daha o zamanlarda bir bolg açmamıştım.Oğlumun doğum gününde yaptık.Üstü çikolatalı ve bonibonlu olanlarda var ama resim çekmemişiz.Sadece doğum günü masasının üzerinde var pek net değiler.O sebeple ilk pişip süslediklerimizin resmini koydum.Tarif kimindi hatırlamıyorum ama istediğiniz,bildiğiniz bir kek tarifinden yapa bilirsiniz demişti.Ben çoğunlukla tek bir tarif kullanıyorum.

        MAZEMELER
  • 3 ad yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 pak. vanilya
  • 3 su bardağı un
  • 1 pak.kabartma tozu
           YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri güzelce çırpıyoruz.yağ,süt ve vanilyayı ekliyoruz.
Unu da harca yedirdikten sonra kabartma tozunu katıp,tahta bir kaşıkla iki-üç defa karıştırıyoruz.
Dondurma külahlarına dolduruyoruz.Devirmeden fırına yerleştiriyoruz.Harcı külahlara koyarken çok doldurmayın taşmasın.180*c önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dak. pişiriyoruz.Gerisi hayal gücünüz ve elinizde bulunan mazemelere kalıyor.Çocuklar bayıldı.
   AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder